Hrek : Montoya elspr gyzelme |
Montoya elspr gyzelme
2005.09.04. 17:12
A kolumbiai pilta megmentette a McLarent
|
|
rta: SzNZsolty [2005.09.04. 15:26] |
|
|
Az Olasz Nagydj vlheten vgleg eldnttte, hogy Raikknennek mg vrnia kell a vilgbajnoki cmre minimum egy vet. Ahogy fogalmazott: „Minden elromlott, ami elromolhat”. Pedig annak ellenre, hogy a 11. helyrl indult, mr-mr gy tnt, hogy akr megrkezhet a msodikra. Teletankolt autja ugyanis 1 killsos taktikt grt, s amikor mg Alonsnak ki kellett volna llnia a msodik helyrl, akkor a klnbsg kztk csak 22 msodperc volt.
Nem nehz teht kiszmolni, hogy ha Kimi tudja tartani a tempt a nehezebb autban, akkor Alonso killsnl akr Kimi lehetett volna a msodik hely. Montoya pedig taln tadta volna neki ez utn az elst. Az, hogy erre nem kerlhetett sor, csak annak ksznhet, hogy A Michelin gumi nem brta a rendkvli megterhelst. A telitankolt aut ugyanis meglehetsen darlja a gumikat. Kiminek teht kerkcserre kellett visszatrnie a boxba, ami termszetesen azonnal tnkrevgta versenyt.
A vgre mg volt egy kialakul csata kzte s Fisichella kztt, de a mr gy is igen csak dhbl kormnyoz finn versenyz vtett a msodik siknban, s kiperdlt. Ez utn pedig, ha az aut azt hitte, hogy mr nem fog knldni, nagyot tvedett. Raikknen ugyanis mg nagyobb fokozatra s mrhetetlen haragra gerjedt. Ismt csatba indult. Olyan ellenllhatatlanul, hogy amikor Trulli mg rt a parabolicban, az olasz 100 mterrel hamarabb a fkre lpett, radsul olyan mdon, hogy Kimi csak kivgott mgle, majd egy msodperccel ksbb be elbe. Msutt lekrzseket szoktak gy vgrehajtani, Kimiknl elzsre is hasznlatos ez a mdszer.
A gumiproblma egybknt nem csak Raikknent, hanem csapattrst, Montoyt is majdnem elintzte. Az utols krkben a bal hts kerk foszlsnak indult, a tapadsrl sz nem volt. A gondok els jelt a parabolica kijratnl lehetett szlelni, ahol a McLaren megingott. Utna pedig egy let-hall hajsza lett az egsz. A szerencsjvel jtszott a kolumbiai, gy ahogy Kimi is a nrburgringen. Montoynak van szerencsje gy tnik, hiszen be tudta terelni az autjt.
Itt valaki megemltette, hogy a gumiszably megalkotjt kellene taln vinni egy ktlses autban, feltenni a most hasznlt gumit, majd 1-2 kr utn felhvni a figyelmt, hogy mg 5 krt mindenkppen kell teljesteni, remnykedjen a szerencsjben. „Ha kibrja, megsszuk…” Vlheten a kvetkez versenyen gumigarnitra hegyek llnnak a boxutcban.
Remljk azrt hamarabb rjnnek odafnn, hogy a versenyzk „rltek”, k egybknt is az letket kockztatjk, amikor 370 km/-val szguldanak, nem rdemes ket tovbb hergelni.
A verseny egybknt ezeken a mozzanatokon kvl nem volt tl izgalmas. Mindenki clbart, elzni csak Kimi Raikknen volt hajland, de neki mr akkor mindegy volt. Montoya mgtt Alonso s Fisichella llhatott fel a dobogra. Az olasz versenyz nagyszeren jtt felfel a 8. helyrl. Raikknen az utols krkben elzte meg Trullit, gy kerlt a dobog kzelbe.
A Ferrarik pedig pontot sem szereztek. Schumacher 10. Barrichello 12. lett. A brazil egybknt Schumacher eltt vgzett volna, de a bal hts kerekt jobbnak ltta lecserlni a csapata.
A verseny utn Alonsnak 27 pont elnye van, amit a visszamarad ngy versenyen igen nehz lesz ledolgoznia Raikknennek. Persze semmi sem lehetetlen…
Olasz Nagydj - Monza |
A verseny eredmnye |
Hely |
Versenyz |
Csapat |
Gumi |
Id
|
1. |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
114:28.659
|
2. |
Alonso |
Renault |
(M) |
+2.479
|
3. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+17.975
|
4. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+22.775
|
5. |
Trulli |
Toyota |
(M) |
+33.786
|
6. |
R. Schumacher |
Toyota |
(M) |
+43.925
|
7. |
Pizzonia |
Williams-BMW |
(M) |
+44.643
|
8. |
Button |
BAR-Honda |
(M) |
+1:03.635
|
9. |
Massa |
Sauber-Petronas |
(M) |
+1:15.413
|
10. |
M. Schumacher |
Ferrari |
(B) |
+1:36.070
|
11. |
Villeneuve |
Sauber-Petronas |
(M) |
+1 kr
|
12. |
Barrichello |
Ferrari |
(B) |
+1 kr
|
13. |
Klien |
RedBull-Cosworth |
(M) |
+1 kr
|
14. |
Webber |
Williams-BMW |
(M) |
+1 kr
|
15. |
Coulthard |
RedBull-Cosworth |
(M) |
+1 kr
|
16. |
Sato |
BAR-Honda |
(M) |
+1 kr
|
17. |
Monteiro |
Jordan-Toyota |
(B) |
+2 kr
|
18. |
Doornbos |
Minardi-Cosworth |
(B) |
+2 kr
|
19. |
Albers |
Minardi-Cosworth |
(B) |
+2 kr
|
20. |
Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
(B) |
+3 kr | |
| |
|