A csapat neve: Scuderia Ferrari Nemzetisge: olasz Szkhelye: Maranello / Olaszorszg Alapt: Enzo Anselmo Ferrari (olasz) Alapts idopontja: 1929 Kasztni: Ferrari Motor: Ferrari Gumi: Bridgestone (japn) Vezrigazgat: Jean Todt (francia) Csapatvezeto: Stefano Domenicali (olasz) Technikai igazgat: Mario Almondo (olasz) Fomrnk: Aldo Costa (olasz) Motorrszleg fomrnke: Gilles Simon (francia) Sajtszvivo: Luca Colajanni (olasz) A tesztcsapat vezetoje: Luigi Mazzola (olasz) Versenypiltk: Kimi Rikknen (finn) Felipe Massa (brazil)
Tesztpiltk: Luca Badoer (olasz) Marc Gen (spanyol) A csapat elso Forma-1-es versenye: 1950. mjus 21. - Monaci Nagydj A csapat elso Forma-1-es futamgyozelme: 1951. jlius 14. - Brit Nagydj - Jos Froilan Gonzalez (argentin)
Eddig lefutott versenyek szma: 740 Futamgyozelmek szma: 192 Pontok szma: 3647,5 Pole Pozcik szma: 186 Leggyorsabb krk szma: 193 Gyozelem/Nagydjrajt: 25,95% tlagos pontszm versenyenknt: 4,929
Konstruktori vilgbajnoki cmek: 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
A csapat egyni vilgbajnokai: Alberto Ascari (olasz) - 1952, 1953 Juan Manuel Fangio (argentin) - 1956 Mike Hawthorn (brit/angol) - 1958 Phil Hill (amerikai) - 1961 John Surtees (brit/angol) - 1964 Niki Lauda (osztrk) - 1975, 1977 Jody Scheckter (dl-afrikai) - 1979 Michael Schumacher (nmet) - 2000, 2001, 2002, 2003, 2004,
A csapat cmei: Ferrari SpA, Via Ascari 55-57, 41053 Maranello, Modena, Italy Scuderia Ferrari Marlboro, C.P.589, Via Emilia 1163, Italia-41100 Modena, Italy A csapat telefonszma: (39)-0536-949-111 A csapat fax szma: (39)-536-946-488
Hivatalos web-oldal: www.ferrari.it
Az "gaskod lovacska", vagyis a "Cavallino Rampante" eredete: -A Ferrari emblmja egy srga cmerpajzson fekete ugr lovat brzol, ltalban egy "S" s egy "F" bet trsasgban, amely a "Scuderia Ferrari" (azaz "Ferrari istll"") rvidtse. Az emblma tetejn az olasz nemzeti zszl sznei - zld, fehr, piros - lthatak. -1923. jnius 17-n Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prix versenyt Ravennban, s a futam utn tallkozott Paolina grfnvel, Francesco Baracca grf desanyjval. Baracca els vilghbors olasz hs volt, aki a lgiernl szolglt s mindig egy fekete gaskod lovat festetett replgpe oldalra. A grfn megkrte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autira, mert az "szerencst hoz" majd szmra. Enzo Ferrari nmileg mdostott az emblmn: s a fekete lovat srga cmerbe helyezte, mivel a srga volt szlvrosa, Modena szne.
Ferrari F2007

A maranelloi grda karosszria-fejlesztsrt felels vezetje, Aldo Costa s a Ferrari motorok fejlesztst vgz csoport vezetje, Gilles Simon bizakodva nyilatkozott a 2007-es konstrukci technikai rszleteivel kapcsolatban.
Aldo Costa, a karosszria-fejlesztsi rszleg vezetje
„Az j aut fejlesztsnek metodikjban igyekeztnk a folytonossg elvt kvetni. Az elmlt vben elg intenzv mdon prbltunk megtenni egyes lpseket, s az idei szezonban is gy kvnjuk tovbb folytatni a munkt. Ez volt a clunk, s ezt sikerlt is elrnnk.
Az autt aerodinamikai szempontbl teljes mrtkben jra kellett modellezni. Ez alatt ide rtem az els kerk-felfggesztsi rendszert, a lgbeml nylsok kialaktst, s a hts tengellyel kapcsolatban elvgzett vltoztatsokat. Az aut hts rszn is mdostottunk, amelyre leginkbb az j vlt miatt volt szksg. A karosszrit illeten is nagyon sokat dolgoztunk, ahol a trstesztekre val felkszls is kiemelked szerepet kapott. Ezzel kapcsolatban abszolt pozitvan nyilatkozhatok, hiszen nagyszer eredmnyeket rtnk el a biztonsgi szempontok teljestst illeten. Az j gumiabroncsok alkalmazsa miatt a felfggesztseket is mdostanunk kellett, s a sebessgvltnk is j rendszer szerint fogja majd elltni a feladatt. Ez utbbitl azt remljk, hogy a vltm a korbbinl megbzhatbban s gyorsabban fog mkdni. Mindezek mellett a htket rinten is el kellett vgezni nmi mdostst. A hts felfggesztst pedig folyamatosan fogjuk fejleszteni."

A karosszria fejlesztsvel foglalkoz rszlegnkn hozzvetlegesen 200 igazn elktelezett ember dolgozik. Mindannyian nagyszer munkt vgeztek. Termszetesen nem tudom mindenkinek a nevt, de ezton szeretnk kln ksznetet mondani a fmrnknknek, Nikolas Tombazisnak, Tiziano Battistini, a mszaki osztly vezetjnek, John Ileynek, az aerodinamikai rszleg vezetjnek s Marco Fainellonak, aki az aut teljestmnynek nvelsben jtszott dnt szerepet. Mindezek mellett meg szeretnm mg emlteni termkfejlesztsi osztlyunk els szm embert, Simone Restt, s nem utols sorban Davide Perlettit, aki a trstesztek lebonyoltsnl nyjtott kimagasl segtsget.
Az aut a tavalyi vben hasznlt lgterel szrnyakhoz hasonl idomokkal fogja megkezdeni a teszteket, de amire elrkeznk az els nagydjhoz, jelenets vltozsokon mennek majd keresztl.
Az F2007-es konstrukci kifejlesztsben dnt szerepe volt a FIAT kutatkzpontjnak, akik jelentsen tmogattk szakembereinket."
Gilles Simon, a motorfejlesztsi rszleg vezetje
„A szablyoknak val megfelelst szem eltt tartva a 056-os motorral kapcsolatban nem vgeztnk el jelentsebb mdostsokat, vagyis a tavalyi v utols futamn hasznlt erforrst ptettk be az j autba. Mindezek mellett azonban nhny pontot rinten be kellett avatkoznunk, hogy tartani tudjuk a 19.000-es percenknti fordulatszmot. Javtottunk viszont a motor gstert, a szelepeket, a ftengelyt s a dugattyt illeten. Az elkvetkez idszakban fejlesztseket fogunk mg elvgezni annak rdekben, hogy minl optimlisabb legyen az aut s a motor sszhangja.
A vz- s az olajrendszert illeten sem maradtak teljesen rintetlenl a dolgok, mivel nhny csatlakozst j helyre terveztnk.
 A fejlesztsek alkalmval nagyon szoros egyttmkdst folytattunk a Shell-lel, s az zemagyagok tern mg tovbbi munka vr rnk. A megbzhatsggal kapcsolatban az ltalunk hasznlt kenanyagok nagymrtkben hozzjrultak a pozitv eredmnyekhez, de remnyeink szerint mrciustl kezdden tovbbi teljestmny-nvekedst knyvelhetnk majd el." |